wtorek, 29 października 2013

SILVA EVASION

Chciałem wam dzisiaj zaprezentować kompas Silva Evasion. Można go kupić w atrakcyjnej cenie w sieci sklepów Decathlon.

Informacja dla tych, którzy nie wiedzą. Silva to przysłowiowy Mercedes wśród kompasów. Jest to szwedzka firma, która na rynku działa o 1933 roku. Stale coś udoskonalają w swoich produktach i krótko mówiąc ustalaja trendy w świecie kompasów.

Model Evasion.

Kilka razy sprawdzałem, czy to na pewno ten model ponieważ, za każdym razem jak widziałem ten kompas w sklepie wyglądał tak


A ja mam taki


Zastanawiałem się, jak to możliwe? Ten sam model, a zupełnie inaczej wyglądają. Prawdopodobnie pierwsza wersja była wypuszczona na rynek USA - ponieważ SILVA sprzedawała tam kompasy pod marką Brunton.

Ale wracamy do spraw najważniejszych.

Model Evasion po kompas płytkowy, zwany także namiarowym. Na podstawie z tworzywa, wygląda na dość wytrzymały, zamontowano ruchomy limbus z podziałką. Uchwyt działa sprawnie i bezproblemowo, co pozwoli na pewnie wprowadzić odpowiedni namiar. Na płytce znajdziemy dodatkowo lupę, linijkę w inch, oraz dwie skale 1:25 0000 i 1:10 000 (skalę tą możemy też traktować jak linijkę mm). Igła ustawia się bardzo szybko na PN, wręcz pędzikiem. Próbowałem kompasem "mieszać" na wszystkie strony, a ten i tak szybko wracał do właściwego położenia. Dodatkowo działa też, jeżeli będzie trochę pochylony.

Evasion'a można porównać do popularnego i dobrze ocenianego Modelu Silva Ranger. Ten drugi ma dodatkowo elementy fluorescencyjne, które ułatwiają nawigację w nocy, oraz zastosowano w nim gumowany chwyt DryFlex, który ułatwia obracanie limbusem.

Podsumowując chyba warto się wybrać na zakupy do Decathlonu i wydać 44 zł na dobry kompas, który jest niewiele droższy od zabawek, które kompasy udają. Sprzęt sprawdzi się doskonale na pieszych wycieczkach, jak i zawodach na orientację. Bezproblemowo będą się nim posługiwać początkujący, jaki i doświadczeni nawigatorzy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz